Hem > Livets stora frågor, Vardagen > Hello world!

Hello world!

Det första jag vill säga är en teoretisk betraktelse:

Om ni måste välja mellan synen och hörseln… Välj hörseln!!!

Släpp alla tankar i stil med: ”Jag måste se Sydneys operahus”, ”Jag måste se Borneos djungler”, ”Jag måste se på TV” eller till och med ”Jag måste se mina barn/barnbarn”

Allt det där ovan är bara skräp om ni inte kan prata med de där barnen eller era vänner eller någon ni flirtar med på en fest.

Min pappa hörde först mycket illa, och sedan inte alls, under de sista 6 åren av sitt liv och han hade bytt till att ha hörsel vilken dag som helst.

Och om ni tror att barnbarnen tänker ta sig tid att lära sig teckenspråk…

Glöm det.

Den stora grejen i livet är att tala och kommunicera med människorna runt omkring en.

  1. januari 7, 2010 kl. 15:31

    Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

