Hem > Film, Vardagen > Lost in Translation…

Lost in Translation…

Kvinnan var iväg på två olika tjejgrejer idag så jag spenderade aftonen med att titta på Lost in Translation. Vissa tycker den är tråkig men jag gillar den. Mest för att den handlar om folk som befinner sig i en stor häftig stad utan något speciellt allvarligt eller seriöst som de är tvungna att göra, arbeta eller så. Det är en riktigt skön känsla.

Jag hade det så i New York en gång när mitt universitet betalade för kalaset. Alla i min klass behövde bara gå på ett par studiebesök (som var mycket intressanta). Resten av tiden (sex dagar) kunde man bara dröna runt och åka taxi till olika kul ställen. Och eftersom hela resan var gratis kunde man spendera pengar som om man vore miljonär.

Där slutar i och för sig likheterna mellan mig och Bill Murray. Det bodde ingen tjej i rummet bredvid som fick någon sorts semestercrush på mig.

Hursomhelst så är Lost i Translation en mycket trevlig historia i ”Karaktärer-placerade-utanför-sin-naturliga-miljö”-genren. Japan är ju lite speciellt här och var så det råder ingen brist på humoristiska kulturkrockar. Och så är ju staden Tokyo och Park Hyatt Tokyo väldigt tacksamma som kulisser.

Kategorier:Film, Vardagen
  1. Tintomara
    april 7, 2010 kl. 15:24

    Jag gillar verkligen den också :-).

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

