Hem > Vardagen > Stasi, KGB och Radiotjänst…

Stasi, KGB och Radiotjänst…

På annandagen fick jag till sist min mamma att dra ut och köpa en platt tv. Huset hon bor i sedan ett par-tre år tillbaka har ett väldigt trevligt tv-rum med en helväggsbokhylla med en särskild plats avsedd för en tv. Det här rummet har hittills befolkats av en ful gammal skrymmande tjock tv.

Hursomhelst, en tv köptes och installerades, hur snyggt som helst. Men! Den hade inbyggd digitalbox och måste man ha en så kallad CI-modul. Detta informeras man inte alls om när man köper en tv med inbyggd digitalbox vilket jag nog tycker att man kunde förvänta sig.

Så, hopp in i bilen, tillbaka i affären -”En CI-Modul tack!”. Betala, åka hem, yay, tv fungera. Härligt.

Men…

Alldeles nyss…

Så ringde de från Radiotjänst…

-”Vi har fått rapport från OnOff att du köpte en tv på annandagen” -”Nej, det har jag inte gjort” -”Jo, det har du, en tv eller en tv-relaterad produkt” -”Men vad fa… aha… min MAMMA köpte en tv, JAG köpte en CI-modul som man behöver till digital-tv-kortet” -”Nej, ett sådant får man från operatören”  -”Nej det får man inte…….”

Och så höll det på en stund.

Alltså, om jag började skriva om hur fel det är att vi har tv-avgift så skulle jag bli sittande här tills imorgon bitti. Det vill jag inte, så jag nöjer mig med att uppmana SVT att se till att man kan välja bort deras kanaler om man inte vill se dem. SEDAN KAN NI BÖRJA TA BETALT FÖR DEM. NI KAN INTE KRÄVA PENGAR FÖR NÅGOT MAN INTE KAN VÄLJA BORT FÖR HELV…..

Ursäkta…

Till sist säger kvinnan från Radiotjänst att hon ska ”verifiera” detta och så lägger vi på.

Att kräva pengar för att folk helt enkelt äger en tv är som att kräva pengar för att man äger ett kylskåp, en dvd-spelare eller en brödrost…

Stasi, KGB och Radiotjänst…

Kategorier:Vardagen
  1. januari 14, 2010 kl. 09:09

    Vilken skitbutik var det som tjallade på ditt inköp? Det är av största vikt så man kan bojkotta den butiken.

    • januari 15, 2010 kl. 12:02

      Det var OnOff i täby det. Men det värsta är att jag tyckte det verkade som om detta är något som sker på ren rutin. Usch! Se upp!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

