Hem > Vardagen > Pokerstjärnor

Pokerstjärnor

Det finns många siter på internet där man kan spela poker, och en massa andra hasardspel såklart, men poker är det som marknadsförs ivrigast, åtminstone vad jag kan se.

Jag har spelat poker på internet två gånger. Den första gången satte jag in hundra dollar och de tog slut ganska snabbt. Jag upptäckte att jag hade spelat vid ett bord som hade regler som inte passade mig riktigt, så en liten tid senare satte jag in hundra dollar till. Den här gången räckte pengarna vad jag skulle vilja kalla respektabelt länge… Men till sist var de naturligtvis kaputt även denna gång.

Då tänkte jag efter och konstaterade att jag tyckte att det här med att spela poker var kul, jätte, jättekul…

Så kul att jag aldrig ska göra det mer så länge jag lever och då kan jag ändå stolt deklarera att jag är den siste att bli beroende av saker, droger, upplevelser, shopping, sprit eller någonting. Men ibland är det bäst att vara på den säkra sidan. Så för att sammanfatta: Poker är skitkul. Gör det inte.

Två saker har jag tänkt på vad gäller poker och marknadskommunikation. Nummer ett är att de här siterna ofta skryter med att en viss pokerstjärna, tex en före detta världsmästare eller så, spelar på just deras site.

????

Så om jag använder den siten så finns det en teoretisk risk att jag träffar på en ex-världsmästare vid bordet? Så ska man ju inte tänka så klart. Men om reklamen fungerar så måste det väl betyda att det är troligare att spelare av hans kaliber spelar där än på tex en site som marknadsför sig som hemmafruarnas pokersite? Det här är förstås vilda spekulationer, det ska påpekas.

Det andra jag har tänkt på är den fantastiska logotyp som en site som heter Betfair har. Den består av ordet ”betfair” (såklart) men innan ”betfair” finns två pilar som möts vid spetsen lite tiltade i sidled. Den ena pilen pekar uppåt, liksom bort från betraktaren medan den andra pilen pekar nedåt, mot betraktaren. Det fantastiska är att den första pilen är mycket större än den andra…

Om någon kan komma på ett bättre sätt att med bara en liten ikon beskriva att:  ”Mer kommer in till oss, bort från dig…. Än vad som kommer ut från oss, tillbaka till dig”  så ring och berätta.

Kategorier:Vardagen
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

