Hem > Teknik, Uncategorized > Apps…. (till IPhone alltså)

Apps…. (till IPhone alltså)

Min gode vän från skoltiden och tillika bloggarkollega Johanww ( http://johanww.wordpress.com/ )har skrivit om en idé att göra olika så kallade ”apps” till Apples IPhone.

Han skrev ned en massa idéer och det tar jag som en utmaning. Jag klistrar in hans lista här och så försöker jag komplettera och /eller förbättra och/eller komma på något nytt själv,  döm själva om jag lyckas, here we go: (mina idéer står i fetstil, det ska påpekas att jag har mycket låg kunskap om IPhone och ”apps” så jag kanske hittar på saker som inte fungerar)

– en kittla-grisen app – alltså en bild på en tecknad gris, och när du gnuggar honom med fingret så skrattar grisen och telefonen vibrerar. Kittla-alla andra djur-app. Pandabjörn, giraff, lemur, blåval, hundvalpar, vissa djur kan få vara gulliga vissa vulgära, vissa roliga. Kan även bli ”banka filmskurken” eller ”kela med hjältinnan/hjälten”

– en sanning eller konsekvens-app En Utmanings-app. Ny utmaning varje dag, fysiska, eller pinsamma eller branschspecifika utmaningar.

– en kaloriräknar-app En stegräknar-app
– en raggningsreplik-app En ursäkts-app, ursäkter att stanna hemma från jobbet, att inte gå ut med polarna, ATT gå ut med polarna…
– en app som trackar alla dina CO2-utsläpp En app-som hjälper dig källsortera på rätt sätt
– en kroppsljuds-app, men pruttar, rapar och toalettljud – vuxet, eller hur? En djurlätes-app, en skrik-app, en larm-app med olika sorters sirener och sånt
– en löpar-app som man integrerar med iphones kartfunktion och får kartor på vart men sprungit, på samma sätt som säljs separat i klockor och gps:er. En rese-app som på samma sätt visar var man flög och hur långt man färdats, bilåkar-app, taxirese-app
– en sushibits-guide-app, med namn på alla fiskar och bitar En kött-app, en potatis-app, en grönsaks-app, en fisk-app
– en magic-8-ball-app I got nothing
– en app för skriva pratbubblor i bilder som man tagit med kameran En app som låter en ”blurba” ansikten och censurera ens foton på olika sätt
– en app med bibelcitat, Baghavad Gita-citat, koran-citat, Torah-citat…
– en släktträds-app där man kan bygga ett enkelt överskådligt släktträd, bra att ha tex när man besöker mor och farföräldrar och vill göra på plats En app som låter en se andra släkters träd: Blir nog mest olika kungafamiljer och kändisar.

Om jag ska hitta på något alldeles själv så vill jag ha en plocke-pin-app och en app som låter en rita upp sin lägenhet och placera in möbler i olika skalor så att man kan se hur det blir innan man ställer in möblerna.

Och slutligen så vill jag ha en app som gör att min IPhone låter som en tom burk när man skakar på den. (Det skämtet är stulet från senaste avsnittet av ”30 Rock”) SvD

Kategorier:Teknik, Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

