Hem > Uncategorized > Ask har blivit skogsgalen… Del III

Ask har blivit skogsgalen… Del III

Justitieministern gör det som så tröttsamt kallas för en ”pudel”.

Man kan ju kläcka vilka verklighetsfrånvända idéer som helst numera och om ett uttalande hoppar upp och biter en i ändan så är bara att ropa ”PUDEL” så är man på det torra igen.

Egendomligt…

Men inte så egendomligt som att Beatrice Ask nu ändå förefaller komma undan med sitt uttalande om de lila kuverten.

Hon sa så här idag: ”Men jag tycker att det är märkligt att så få nu diskuterar det egentliga problemet att vi har 15-16-åriga ungdomar som utnyttjas”

Jasså det tycker hon är märkligt

Men snälla rara Justitieministern… Att vi inte diskuterar det just nu beror på att det inte är det som är problemet. Problemet är att det har visat sig att den högste företrädaren för lag och rätt i landet, antingen saknar kunskap om de mest grundläggande rättssäkerhetsprinciperna, eller inte riktigt har koll på vad hon snackar om.

”PUDEL”… Så var allt bra igen…

Men jag förstår uttalandet ovan… Om jag hade sagt något så korkat skulle jag också vara mycket gladare om folk ville börja diskutera hur tonåringar utnyttjas på internet istället…

Och på frågan om att det skulle vara bra om familjen får reda på brottet (som man är misstänkt för. min anm.) säger hon nu:

– Jag har ingen synpunkt på det.

Inte???

Det var konstigt… Jag undrar om jag tror på det faktiskt för du hade så väldigt konkreta synpunkter bara härom dagen… Vad har hänt med de synpunkterna??? Det skulle ju vara så bra ifall dottern i familjen fick öppna pappas sexköparkuvert så att dottern då skulle kunna samla mod och berätta att pappa är pedofil också…

VAR tog de synpunkterna vägen???

SvD DN ssd hd DN

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. mars 24, 2010 kl. 16:38

Kommentera

