Hem > Uncategorized > Vilken film menar jag nu…

Vilken film menar jag nu…

Om jag säger till er att det finns en film av Ridley Scott, med Russel Crowe i huvudrollen, som handlar om en hjälte, som har en hög position, som är/har varit ute i krig, som fråntas allt han håller kärt av en elak härskare, som inleder en kamp mot den elake härskaren, som lyckas samla en skara lojala krigare runt sig, som, mot alla odds, leder en dessutom rätt framgångsrik kamp mot den elake härskaren, som vinner folkligt stöd för det han gör…

Puh…

Om jag sedan säger att det finns en kvinna inblandad som som har en inte helt passande och av olika skäl inte heller önskvärd relation med den elake härskaren och dessutom hellre skulle vilja vara med filmens hjälte…

Och om jag berättar att en av hjältens närmaste män är en riktigt stor biffig typ…

Och att det finns/fans en mer ”rättmätig” och god härskare som är borta, ute ur bilden, av en eller annan anledning.

Det finns mer, men skit samma, här kommer det: Vilken film talar jag om? Gladiator eller den nya Robin Hood-filmen?

Jag menar så här: Hallå Ridley och Russel… Har ni inte redan gjort detta en gång?

SvD

Kategorier:Uncategorized
  1. Sven
    maj 11, 2010 kl. 15:10

    Heheheh…bra skrivet 😉

  2. Oskar
    maj 11, 2010 kl. 23:05

    Samma story som finns i princip hälften av alla storbudgetfilmer som släpps känns det som? Ska man se en bra Crowe-film så är det Master and Commander som gäller! Den filmen ger mig gåshud.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

